close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בדרך הביתה: כיצד לבחור מתווך דירות?

מערכת שורשכט חשוון, תשפ27/11/2019

בין אם החלטתם להעמיד את דירתכם למכירה בשוק החופשי ובין אם אתם מחפשים נכס נדל"ן שיהפוך לבית הבא שלכם, שירותי תיווך דירות מקצועיים הם שירותים נדרשים המספקים הרבה מעבר לאיתור הנכס המתאים

תגיות:
מתווך דירות מקצועי ידע לפרסם את הנכס במקומות הנכונים במדיה, לסנן את הפונים ולהביא את הרציניים והענייניים שבהם לכדי מצב של התקדמות. במקרה של איתור נכס לרכישה או להשכרה הפרמטר המוביל והחשוב שבו יסייע עבורכם המתווך הוא התאמה של הנכס ובחירה במיקום המדויק לצרכי המשפחה. בעוד שחשיבות שירותי התיווך ברורה וידועה, לא תמיד ברור כיצד ועל פי אילו פרמטרים כדאי לבחור מתווך דירות והאם יש סיבה של ממש להעניק בלעדיות למתווך אחד בתחום. ניסינו לעשות מעט סדר בעניין וסקרנו עבורכם את הנקודות המרכזיות בנושא שכדאי להכיר:

בלעדיות - כן או לא?
/>יותר ויותר מתווכים מקצועיים דורשים בלעדיות כתנאי לטיפול בנכס המועמד למכירה בשוק החופשי. הלקוחות שעדיין מסתייגים מן השיטה טוענים כי ברצונם לשלם את העמלה לזה שישיג את התוצאה ויביא את הקונים, מבלי להתחייב מראש לאיש. אלא שההתחייבות היא זאת שהופכת את עבודת המתווך לרצינית, מעודדת אותו להשקיע בפרסום, להעניק עדיפות לנכס ולשווק אותו היטב על כל יתרונותיו. מתווך שיודע שבכל רגע עסקת מכירת הנכס יכולה להתקיים ולהותיר אותו מחוץ לתמונה לא יעשה את כל הללו. איך בכל זאת תבטיחו לעצמכם שליטה ואחריות במכירת הנכס? הגבילו את הבלעדיות בחוזה לזמן קצוב שלא יעלה על שישה חודשים. מתווך שלא הצליח למכור את הדירה במשך חצי שנה, יאבד את הזכויות בשיווקה.

מתווך מקומי או חברת תיווך מותג?
שוק התיווך בישראל מתהדר במספר שמות ידועים של חברות תיווך העובדות בפריסה ארצית, ולצדן פועלים לא מעט מתווכים מקומיים עצמאיים. בבחירה של מתווך שילווה את תהליך המכירה, הקניה או ההשכרה שלכם מה שחשוב באמת הוא לא השם והארגון, אלא איש השטח והיכרותו המעניקה עם האזור המדובר. גם אם בחרתם לעבוד עם חברה, וודאו כי מי שמטפל בפועל בעסקה הוא מתווך מקומי, חזק ומוכר. חשוב ונכון לעבוד עם מתווך אשר גר בעיר, עובד בה לאורך זמן, מכיר את השכונות השונות, הפרשי הארנונה והמיסוי העירוני, מערכת החינוך, התחבורה הציבורית ושלל פרמטרים מכריעים בבחירה של דירת ובית מגורים. כך לדוגמא מתווך דירות חיפאי ידע לכוון היטב בכל הנוגע בדירות למכירה או קניה בחיפה הן על פי הצרכים האובייקטיבים לכל דירה, וכן לפי מצב סוציואקונומי, נגזרת דתית ותרבותית ואחרות.

ומעל הכל, אמינות!
המתווך מביא עמו אינטרס ברור לקידום ולקיום העסקה, שכן על אלה נשענת פרנסתו. יחד עם זאת, מתווך המנסה לדחוף לקידום העסקה בכל מחיר - הוא לא בהכרח המתווך המתאים לכם. תפקידו של המתווך הוא בין היתר לפרט את מצב הדירה לרבות הליקויים, להגדיר סף מחיר ממנו לא נכון לרדת, להביא את שני הצדדים אל עמק השווה הנכון וטוב לשניהם ולוודא את מצב הדירה לאשורו בפועל וברישומים. אל תחששו לקבל המלצות ממכרים, חברים ומן הרשתות החברתיות, שכן שירותי תיווך מקצועיים עשויים להקל הקלה של ממש על תהליך המכירה או הקניה של הנכס.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה